کراس فیت

چگونه بدون باشگاه، با ورزش در خانه اندام متناسب داشته باشیم؟

ورزش در خانه

مهم نیست که در یک آپارتمان زندگی کنید یا در یک خانه ویلایی! خانه شما کوچک باشد یا در خانه ای با چند اتاق و فضای بزرگ زندگی  کنید! کافیست اراده کنید که یک سری ورزش ها را به صورت درست و اصولی و منظم انجام دهید نتیجه قطعا خوب خواهد بود.شاید با خودتان فکر می کنید که چگونه می شود در یک اتاق کوچک وسیله های ورزشی بزرگ استفاده کرد؟ بگذارید ما بپرسیم، برای یک ورزش خوب و منظم آیا یک تخته استپ خوب و کاربردی بیش از 60 سانتی متر فضا اشغال می کند؟ با ما در تاو اسپورت همراه باشید تا ساده ترین و کاربردی ورزش های تناسب اندام را در این مطلب یاد بگیرید.

چه ورزش هایی را می توان در خانه انجام داد؟

محدوده وسیعی از تمرینات هوازی و کششی و قدرتی را می توانید به راحتی در منزل انجام دهید. این نوع ورزش ها نیازی به تجهیزات ورزشی بزرگ و جاگیر هم ندارند. کافیست اندکی خلاقیت به خرج دهید و پشتکار داشته باشید.

چه لوازمی را می توانم برای ورزش در خانه استفاده کنم

اگر می خواهید بدنی متناسب و در عین حال ورزیده داشته باشید مهمترین کار این است که از عضلات خود کار بکشید. برای این منظور ما در اینجا یه سری وسایل معرفی می کنیم که

  • نیاز به فضای زیادی نداشته باشند
  • به راحتی قابل حمل و جابجایی باشند
  • کار با آنها راحت باشد
  • برای همه افراد از مبتدی تا حرفه ای قابل استفاده باشد
  • قیمت آنها مناسب باشد

اما چه وسایلی هست که همه این مشخصات را داشته باشد؟ کافیست بر روی فروشگاه تاو اسپرت کلیک کنید تا مجموعه کامل و قیمت مناسبی از انواع بوسوبول، استپ و سایر تجهیزات ورزشی پیش روی شما قرار گیرد.

 

استپ

این وسیله ورزشی در سال 1986 در کشور آمریکا ابداع شد.  از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است. در سال های گذشته استپ به جای فوم از چوب ساخته می شد. با گذشت زمان برای ایجاد سطح انعطاف پذیرتر از انواع پلاستیک و فوم های فشرده استفاده کردند. در واقع این کار اصلا برای زیبایی صورت نگرفت. به دلیل حساسیت کف پا و اثرات مستقیم فشار به آن که بر روی ستوان فقرات ورزشکاران اثر دارد این کار صورت گرفت. اگر فرد بر روی یک سطح سخت تمرین کند، این عامل به تدریج اثرات منفی بر روی بدن دارد.

 

کاربرد استپ

کاربرد اصلی انواع استپ برای ورزش آیروبیک می باشد. ورزش کردن با این وسیله بسیار کاربردی، به شما کمک خواهد کرد تمرینات ورزشی را به بهترین شکل ممکن انجام دهید. در فروشگاه تاو اسپرت انواع مختلف استپ را می توانید مشاهده کنید. پیشنهاد می کنیم در صورتی که مبتدی هستید ابتدائا از انواع ساده تر و با ارتفاع کمتر استفاده کنید. و یک نکته دیگر اینکه حتما قبل از شروع تمرین با استپ حتما تا حدودی بدن خود را گرم نمایید تا دچار آسیب دیدگی نشوید.

استپ فایبرگلاس در تاو اسپورت

 

استپ نه تنها به از بین بردن چربی ها و کالری سوزی کمک می کند. ماهیچه های پایین تنه و بالا تنه را نیز تقویت می نماید.  

آیروبیک استپ یک ورزش تحمل وزن است که با سلامت قلب هم سرو کا دارد، با یک برنامه منظم روزانه کالری های زیادی خواهید سوزاند. ۴۵ دقیقه ورزش با این وسیله کوچک به شما در سوزاندن ۴۵۰ کالری کمک خواهد کرد. و اگر خوشبینانه به قضیه نگاه کنیم دیگر نباید نگران رژیم غذایی خود باشید کافیست غذای مورد علاقه خود را با خیال راحت نوش جان کنید و در کنارش ۴۵ دقیقه هم ورزش کنید تا هم قلب سالمی داشته باشید و هم از شر چربی های اضافه شکم خلاص شوید.

فراموش نکنید سرعت انجام ورزش در میزان کالری سوزی اثر مستقیم دارد.

مزایای ورزش کردن با تخته استپ

ورزش با این وسیله کلیه عضلات بالاتنه و پایین تنه را درگیر و در نهایت باعث تقویت عضلات، انعطاف پذیری بیشتر و همین طور مقاومت اسکلت بندی خواهد شد.

با در گیری ماهیچه ههای ران و باسن، بسته به میزان تحرک و همین طور وزن ، شخص از 200 الی 600 کیلو کاری خواهد سوزاند

ورزش منظم با استپ باعث تقویت قدرت استخوان ها شده و از پوکی استخوان پیشگیری می نماید.

نحوه گام برداشتن و گذاشتن درست پا روی تخته استپ مهم بوده و انجام درست تکنیک ها نتیجه بهتری برای ورزشکار دارد.

 

راهنمای خرید استپ

برای خرید تخته استپ و ورزش در خانه باید مولفه های زیادی را در نظر بگیرید. میزان هزینه ای که در نظر گرفته اید، نوع حرکاتی که می خواهید انجام دهید، میزان توانایی و قدرت بدنی خود شما و…تا مناسب ترین انتخاب را داشته باشید و بتوانید به شیوه درستی از استپ استفاده کنید.

در صورتی که مبتدی هستیدبرای ورزش در خانه استپ فومی را به شما پیشنهاد می کنیم، چرا که کارایی بیشتری برای شما دارد و در حین انجام حرکات هم زود خسته نمی شوید یا دچار آسیب نخواهید شد. در صورتی که مبتدی نیست و ورزش منظم روزانه داشته اید می توانید از انواع استپ های حرفه ای مثل استپ فایبر گلاس، استپ فایبر جاینت یا استپ فایبر لزمیلز استفاده کنید که ارتفاع قابل تنظیم و تا حدود 25 سانتی متر دارند.

استپ های فومی و فایبرگلاس در تاو اسپورت

بوسوبال

بوسوبال یک وسیله ورزشی فوق العاده است که برای همه افراد در هر سنی قابل استفاده می باشد.  می تواند یک وسیله خوب و کامل برای ورزش در خانه باشد. این وسیله در اصل یک توپ تعادلی می باشد که می توانید با آن کلیه تمرینات فیتنس و فرم دهنده ی بدن را به بهترین و آسانترین روش انجام دهید . طراحی بوسو بال (BOSU BALL) به گونه ایست که هم آقایان و هم بانوان در هر رده ی سنی می توانند از آن استفاده کنند.

 

مزایای بوسوبال

درگیر کردن کلیه عضلات بدن در حین حفظ تعادل.

باعث تقویت گردش خون و سیستم دفاعی بدن می شود .

بوسوبال از مدرن ترین حرکات آرامش بخش است.

کمک به تقویت اعصاب و برقرای هماهنگی کامل بین عضلات و عصب ها.

فواید نیمکره تعادل بسیار زیاد است و برای افراد مسن بسیار توصیه شده است. زیرا احتیاج به تحرک خاصی ندارد و برای کنترل اعصاب بسیار مفید است.

بوسوبال درجه یک در تاو اسپورت

نکات استفاده از بوسوبال

  • اگر در شروع تمرینات با بوسوبال حفظ تعادل برای شما سخت بود می توانید برای حفظ تعادل از دیوار، صندلی و یا حتی یک میله استفاده کنید تا به تدریج و با انجام تمرین بیشتر این نقطه اتکا را حذف کنید.
  • برای انجام تمرینات با بوسوبال باید صبر داشته باشید، تا به ایستادن روی چنین سطح ناپایداری عادت کنید.
  • ساده ترین راه برای شروع کار با بوسوبال این است که قسمت گنبدی آن رو به بالا باشد، پاشنه راست را روی گنبد قرار دهید سپس با پای چپ این کار را انجام دهید.
  • به تدریج و با اطمینان از حفظ تعادل روی وسیله می توانید به تمرینات یک پرش کوچک اضافه کنید.

بوسوبال یک باشگاه ورزشی خانگی است! که نه تنها به برقراری تعادل کمک می کند. بلکه تمرین با آن باعث می شود شرایط پر تنش زندگی روزمره را با تمرینات تعادلی و تمرکزی که باعث هماهنگی عصب و عضله می شود مدیریت نمایید.از سایر اثرات آن می توان به انواع تمرینات کششی، توانبخشی و قدرتی اشاره نمود.

بوسوبال برای ورزش در خانه

 

راهنمای خرید بوسوبال

بوسوبال یکی از نوآورانه ترین محصولاتی است که صنعت تناسب اندام تا به حال دیده است. ما در تاو اسپرت سعی کرده ایم بهترین انواع نیمکره را برای شما فراهم نماییم. درحال حاضر سه مدل کش دار درجه یک،  trx و پاورجیم در فروشگاه موجود می باشد. که می توانید با توجه به بودجه ای که در نظر گرفته اید بهترین انتخاب را داشته باشید.

با ما همراه باشید….

منبع: 15 Easy At-Home Workouts to Build Strength in Any Season | Fatherly

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه