ایروبیک و پیلاتس, کراس فیت

اهمیت تعادل در ورزش و زندگی!

اضافه کردن تعادل به برنامه ورزشی

هنگامی که افراد در حال اجرای برنامه تناسب اندام خود هستند، تمرینات تعادلی اغلب نادیده گرفته می شود. این ممکن است به این دلیل باشد که آنها مزایای تمرین تعادل را درک نمی کنند. تعادل توانایی کنترل وضعیت بدن شما است، چه در حالت ثابت (مثلاً یک ژست پیچیده یوگا) و چه در حال حرکت (مثلاً اسکی).

تعادل، همراه با قدرت، استقامت و انعطاف پذیری، جزء کلیدی تناسب اندام است. روش های مختلفی برای انجام تمرینات اینچنینی وجود دارد. تجهیزاتی مانند توپ پایداری، توپ BOSU(بوسوبال) یا تخته تعادل یا کوشن بال را می توان گنجاند. بهبود تعادل می تواند به انجام فعالیت های روزانه مانند ایستادن روی نوک پا برای رسیدن به چیزی در قفسه بالا، بالا و پایین رفتن از پله ها یا راه رفتن در یک پیاده رو ناهموار بدون افتادن کمک کند.

تعادل در ورزش

کوشن بال (توپ تعادل)

کوشن بال که به اسامی دیگری همچون بالشتک تعادل، دیسک تمرینی، توپ تعادل، دیسک تعادل یا بالشتک تعادل شناخته می شود، یک بالشتک گرد بادی است که به اندازه کافی محکم است تا بتوانید روی آن ایستاده یا بنشیند. و هنگام انجام این کار سطحی ناپایدار می دهد. و تمرین با آن بدن را وامی دارد، در هر لحظه برای رسیدن به تعادل کلی تلاش نماید.

نمونه هایی از صدمات که در آنها می توان از بالشتک تعادل/کوشن بال برای بهبود تعادل استفاده کرد عبارتند از:

مچ پا

آرتروز

آسیب صلیبی قدامی زانو

بعد از جراحی صلیبی قدامی زانو

بعد از جراحی منیسک زانو (غضروف).

پس از جراحی تعویض مفصل

آسیب رباط جانبی زانو

کوشن بال را برای تقویت ثبات هسته و کاهش کمردرد استفاده کنید.

 

مزایای کوشن بال

نشستن روی بالشتک تعادل یا کوشن بال، نشستن فعال/پویا را تشویق می کند. دیسک مستقیماً روی صندلی نشسته قرار می گیرد، این یک سطح نشستن با ثبات کمتری را فراهم می کند، به این معنی که بدن باید حرکات کوچک مداوم را برای اصلاح تعادل انجام دهد. این حرکات از ماهیچه های ثبات عمقی هسته که حمایت وضعیتی بدن را فراهم می کند و در نتیجه تقویت می کند.

بهترین راه برای استفاده از یک بالشتک پایداری برای بهبود استحکام و وضعیت بدن این است که به سادگی برای مدت کوتاهی و اغلب در طول روز روی آن بنشینید. هنگام نشستن روی یک بالشتک ثابت هنوز هم می توان خم شد، بنابراین مهم است که از وضعیت نشستن خوب آگاه باشید.

تمرینات تعادلی شامل انجام تمریناتی است که ماهیچه هایی را تقویت می کند که به شما کمک می کند تا شما را در حالت ایستاده نگه دارید، از جمله پاها و قسمت مرکزی بدن. این نوع تمرینات می تواند ثبات را بهبود بخشد و به جلوگیری از سقوط کمک کند.

کاهش درد. تمرین با کوشن بال یا توپ تعادل نه تنها باعث تقویت عضلات پا می شود بلکه باعث کاهش درد پا و کمر هم می شود.

بهترین وسیله برای توانبخشی پس از عمل های جراحی ورزشکاران

کاهش امکان آسیب حین ورزش

سهولت استفاده و حمل و جابجایی

کوشن بال

کاهش درد

تمرین با کوشن بال یا دیسک تعادلی، فراتر از تقویت عضلات پا است. کل بدن شما را به چالش می کشد تا به عنوان یک واحد عمل کند و گروه های عضلانی را تقویت کند که معمولاً ممکن است تمرین خوبی نداشته باشند. این می تواند منجر به بهبود وضعیت بدن شود که به نوبه خود می تواند منجر به کاهش کمردرد و کاهش خطر ابتلا به آرتریت شود.

بهبود عملکرد ورزشی

کلید عملکرد خوب در زمین تعادل بهتر است. ورزشکارانی که به طور منظم تعادل را تمرین می کنند، چابکی، زمان واکنش سریع تر و عملکرد کلی بهتری دارند.

عمر طولانی تر

آیا می دانستید که زمین خوردن علت اصلی آسیب و مرگ برای افراد مسن است؟ با بهبود تعادل، سالمندان می توانند خطر سقوط خود را کاهش دهند، که به نوبه خود می تواند به معنای زندگی طولانی تر برای آنها باشد!

کاهش آسیب

تعادل بهتر فقط برای سالمندان برای جلوگیری از سقوط مفید نیست. می تواند به افراد در هر سنی کمک کند تا از صدمات جلوگیری کنند. همانطور که قبلاً اشاره کردیم، با بهبود تعادل می توانید از آسیب دیدن خود در پیاده روی و بازی و ورزش و… جلوگیری کنید. نه تنها به شما کمک می‌کند که در حالت قائم بمانید، بلکه می‌تواند به شما یاد دهد که چگونه زمین بخورید، به طوری که اگر متوجه شدید که در حال غلتیدن هستید، به طور غریزی به روش صحیح به زمین برخورد کنید تا کمترین آسیب ممکن را ببینید.

سهولت دسترسی

بهترین بخش در مورد کار بر روی تعادل بهتر این است که چقدر در دسترس است! برای شروع، تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک سطح صاف برای ایستادن پیدا کنید، چشمان خود را ببندید و به تدریج یک پا را بلند کنید و آن را برای 30 ثانیه نگه دارید. به پای دیگر بروید و همین کار را انجام دهید. برای مبتدیان، این کار را برای هر طرف سه بار انجام دهید، به تدریج با بهبودی، تکرارهای بیشتری را اضافه کنید.

کمک به افزایش تمرکز کودکان از طریق نشستن در کلاس درس

تقویت عضلات مرکزی

 

بوسوبال

اهمیت تمرینات تعادلی

1) آگاهی بدن – آگاهی بدن به معنای نحوه جهت گیری اندام های شما در فضا است که به آن حس عمقی نیز می گویند. تمرینات تعادلی، آگاهی بدن را بهبود می بخشد، که احتمال آسیب را کاهش می دهد.

2) هماهنگی – تمرینات تعادلی به کل بدن شما نیاز دارد که با هم کار کنند، در غیر این صورت زمین می خورید. هماهنگی بهبود یافته در طول تمرین به هماهنگی در زندگی روزمره منتقل می شود.

3) ثبات مفاصل – تمرینات تعادلی زانوها، مچ پا، لگن و شانه ها را ثابت می کند. این می تواند از آسیب های زیادی از جمله پیچ خوردگی مچ پا و مشکلات جدی زانو جلوگیری کند.

4) زمان واکنش – تمرین تعادل می تواند زمان واکنش فرد را بهبود بخشد. اگر در هنگام انجام تمرینات دچار لغزش یا زمین خوردن شدید، بدن شما باید فوراً تعادل خود را حفظ کند وگرنه زمین خواهید خورد. این به نوبه خود زمان واکنش شما را در زندگی روزمره بهبود می بخشد.

تمرینات تعادلی

واضح است که تعادل برای داشتن یک زندگی سالم و کاربردی چقدر مهم است. مهم است که ورزشهای دارای این ویژگی را در برنامه تناسب اندام خود بگنجانید. اگر نمی دانید از کجا شروع کنید، این تمرینات را امتحان کنید:

ببینید چقدر می توانید روی یک پا بایستید یا سعی کنید 10 ثانیه در هر طرف نگه دارید.

20 قدم از پاشنه تا پنجه راه بروید. اگر به حمایت کمی نیاز دارید، خود را با دیوار ثابت کنید.

تا جایی که می توانید به طور معمول در یک خط مستقیم راه بروید.

اگر در ابتدا ایستادن روی یک پا را بسیار چالش برانگیز می‌دانید، این حرکت را برای بهبود وضعیت خود امتحان کنید:

با هر دو دست خود را به دیوار یا صندلی محکم بگیرید تا از خود حمایت کنید.

بعد، فقط با یک دست نگه دارید.

سپس تنها با یک انگشت خود را حمایت کنید.

وقتی روی پاهای خود ثابت هستید، سعی کنید تعادل را بدون هیچ حمایتی حفظ کنید.

5 Benefits of Improved Balance | Blog | Core Physical Therapy (coreptiowa.com)

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه