بازی و سرگرمی, دستگاه هوازی

آیا پینگ پنگ برای مغز مفید است؟

ورزش پینگ پنگ در سال 1890 توسط یک انگلیسی به نام دیوید فاستر اختراع و به کل دنیا معرفی شد. شاید برایتان جالب باشد که دلیل نام گذاری این ورزش به اسم پینگ پنگ همان صدای برخورد توپ به راکت می باشد! تنیس در درجه اول یک تمرین قلبی عروقی است زیرا ضربان قلب و تنفس شما را افزایش می دهد بنابراین، تنیس می تواند به عنوان یک تمرین کل بدن عمل کند که آمادگی قلبی عروقی را افزایش می دهد و استقامت و قدرت عضلانی را بهبود می بخشد. پینگ پنگ ورزشی است که شما در حالی است می دوید، تاب می زنید، می چرخید. می توانید بین 400 تا 600 کالری در ساعت بسوزانید که برای کاهش و کنترل چربی بدن عالی است.

پینگ پنگ را همان تنیس روی میز می شناسند. در واقع این دو تفاوت های خیلی کوچکی دارند. پینگ پنگ سرعت متوسط و چرخش متوسط را فراهم و در اختیار بازیکن قرار می دهد. در حالی که تنیس روی میز سرعت بیشتری دارد و مقدار چرخش بیشتری دارد. تنیس روی میز سبک بازی تهاجمی و تدافعی دارد. پینگ پنگ می تواند هر دو سبک بازی را در یک بازی ترکیب کند.

پینگ پنگ بر روی کدام ماهیچه ها اثر دارد؟

ماهیچه های اصلی که در صورت بازی پینگ پنگ به فعالیت وا می دارید، عبارتند از:

گاستروکنمیوس و سولئوس (پایین ساق پا)

عضله چهار سر ران.

همسترینگ.

عضله دوسر

عضله سه سر

مچ دست

در صورتی که به ورزش پینگ پنگ علاقه دارید، همین حالا دست به کار شوید و با خرید دو عدد راکت برای خود و عزیزانتان یک ورزش مفرح و سراسر هیجان را به خودتان هدیه کنید. برای خرید راکت می توانید وارد فروشگاه تاو اسپرت شده و بسته به آمادگی خود راکت مناسب انتخاب کنید.

پینگ پنگ

لوازم پینگ پنگ

توپ پینگ پنگ. برای خرید توپ روی عکس یا اینجا کلیک کنید

توپ پینگ پنگ

راکت پینگ پینگ. برای خرید راکت پینگ پنگ کلیک کنید

راکت دونیک شیلد کروت

راکت

 

میز پینگ پنگ. برای خرید میز پینگ پنگ کلیک کنید

میز پینگ پنگ

آیا پینگ پنگ برای مغز مفید است؟

 نتایج تحقیقات علمی ثابت کرده است که پینگ پنگ به افراد مسن کمک می کند عملکرد مغز خود را بهبود بخشند. همان قسمت هایی که در تصمیم گیری، حل مسئله و حرکات ارادی دخالت دارند. محاسبه سرعت، چرخش و قرارگیری توپ معمولاً در کمتر از یک ثانیه، مغز را کاملاً درگیر نگه می‌دارد.

ظاهرا حتی افراد مبتلا به آلزایمر و پارکینسون نیز می توانند پینگ پنگ بازی کنند. در دهه 1990 دو عصب شناس ژاپنی 3000 پینگ پنگ باز مسن تر را مورد مطالعه قرار دادند و دریافتند که این ورزش به طور منحصر به فرد پنج بخش جداگانه مغز را به طور همزمان فعال می کند. آنها بهبودهای فیزیکی، ذهنی و عاطفی را مشاهده کردند که شامل عدم نیاز به کمک ویلچر برای راه رفتن و کاهش افسردگی حاد بود.

نتایج تحقیقات علمی

در سال 2016، دانشمندان آزمایش‌های شناختی قبل و بعد و اسکن‌های مغزی را روی مردان و زنان سالم 60 سال و بالاتر که به مدت ده هفته دو بار در هفته به مدت یک ساعت پینگ پنگ بازی می‌کردند، انجام دادند. آنها بهبودهایی در نمرات شناختی، رشد نورون‌ها در هیپوکامپ – یک ناحیه کلیدی برای حافظه و یادگیری – و افزایش ضخامت قشر، منطقه‌ای از مغز که برای فرآیندهای فکری بالاتر لازم است، نشان دادند. این امر به ویژه مهم بود زیرا قشر مغز بخشی از مغز است که با افزایش سن بیشتر کوچک می شود. مطالعه 164 زن کره ای 60 ساله و بالاتر نشان داد که پینگ پنگ/تنیس روی میز عملکرد مغز را نسبت به رقص، پیاده روی، ژیمناستیک یا تمرینات مقاومتی بهبود می بخشد.

ورزش مناسب افراد مسن

وندی سوزوکی، استاد علوم اعصاب در دانشگاه نیویورک، معتقد است که پینگ پنگ عملکرد مغز را به گونه ای افزایش می دهد که هیچ ورزش دیگری نمی تواند. کنترل حرکتی ظریف و هماهنگی دست و چشم که با جاخالی دادن و شیرجه زدن برای توپ همراه است، قشر حرکتی اولیه و مخچه، نواحی مسئول حرکت بازو و دست را درگیر می کند. با پیش بینی ضربه حریف، بازیکن از قشر جلوی مغز برای برنامه ریزی استراتژیک استفاده می کند. مطالعات نشان داده اند که پینگ پنگ به بازیکنان مسن کمک می کند تا عملکرد لوب های پیشانی مغز را بهبود بخشند که تصمیم گیری، حل مسئله و حرکات ارادی را تنظیم می کند. محاسبه سرعت، چرخش و محل قرارگیری توپ معمولاً در کمتر از یک ثانیه، مغز را کاملاً درگیر نگه می دارد.

در سال 2017، در سواحل شرقی، نناد باخ و آرت دوبو پینگ پنگ پارکینسون را تأسیس کردند تا به مردم کمک کنند علائم بیماری را درمان کنند و همزمان سرگرم شوند. پینگ پنگ پارکینسون برنامه خاص خود را دارد که به طور خاص برای افراد مبتلا به پارکینسون طراحی شده است و جلسات هفتگی را در دفتر مرکزی نیویورک، برگزار می کند. آنها دریافتند که بیماران مبتلا به پارکینسون نه تنها در عملکرد حرکتی بهبود می یابند، بلکه هوشیارتر می شوند و می توانند توجه و تمرکز را حفظ کنند.

برخی از فواید تنیس روی میز برای سلامتی

بهبود هماهنگی دست و چشم. هوشیاری و تمرکز ذهنی را تحریک می کند و هوشیاری ذهنی را توسعه می دهد.

بهبود رفلکس ها با توجه به ماهیت سریع و مسافت کوتاه این ورزش، هر دو حرکات عضلانی درشت و ظریف بهبود می یابند.

به مفاصل فشار وارد نمی کند. تنیس روی میز انتخاب مناسبی برای افرادی است که جراحی زانو داشته اند، سابقه مشکلات کمر داشته اند یا به سادگی از چرخاندن مچ پا در حین انجام برخی ورزش های دیگر خسته شده اند.

کالری می سوزاند. از رفتن به باشگاه متنفرید؟ به جای آن پینگ پنگ را امتحان کنید.

پینگ پنگ یک ورزش اجتماعی است. تعامل اجتماعی برای سلامت روان بسیار مهم است. در دنیایی که از طریق فناوری به هم متصل شده‌اند، مردم بیش از پیش احساس می‌کنند که از یکدیگر جدا شده‌اند.

یک ورزش هوازی با کارایی بالا برای مغز.

ورزش پینگ پنگ

 

تنیس روی میز برای درمان زوال عقل استفاده می شود. پنج سال پیش، بنیاد آموزشی ورزش و هنر یک برنامه درمانی تنیس روی میز را آغاز کرد که برای سالمندان مبتلا به آلزایمر در مراحل اولیه و انواع مختلف زوال عقل طراحی شده بود. از آنجایی که تنیس روی میز نواحی مختلف مغز را به طور همزمان فعال می کند، بازیکنان می توانند وضعیت کلی آگاهی خود را تحریک کنند.

تعادل را بهبود می بخشد. حفظ تعادل و توانایی تغییر سریع جهت، کلیدی برای یک بازیکن خوب تنیس روی میز است. هر چه بیشتر بازی کنید، بیشتر می توانید حس تعادل خود را بهبود ببخشید.

آیا پینگ پنگ شما را متناسب می سازد؟

پینگ پنگ چالش برانگیزترین ورزش از لحاظ فیزیکی است و اگر به طور مداوم آن را انجام دهید، می توانید چند کیلو وزن کم کنید و بدن خود را تقویت کنید. این ورزش یک فعالیت کالری‌سوز است، و می‌تواند به شما کمک کند چربی‌های ناخواسته بدن را از بین ببرید.

در واقع می توان پینگ پنگ را به عنوان یک ورزش یا به عنوان یک فعالیت تفریحی با دوستان و خانواده بازی کرد. در عین حال یک ورزش خوب برای حفظ سلامت، تناسب اندام، قدرت و چابکی شماست. محاسبه شده است که یک ساعت بازی تنیس انفرادی حدود 600 کالری برای مردان و 420 کالری برای زنان می سوزاند. یک بازی تنیس روی میز با سرعت بالا می تواند در یک فرد 150 پوندی 270 کالری بسوزاند و تمرکز و رفلکس را هم بهبود بخشد. همچنین به سیستم قلبی عروقی شما کمک می کند و سطح آمادگی کلی شما را بهبود می بخشد

به دلیل خطر کم آسیب، پینگ پنگ/تنیس روی میز می تواند توسط افراد در هر سنی و سطوح تناسب اندام متفاوت انجام و لذت بخش باشد. هنگامی که به طور منظم بازی می شود، رفلکس ها، هماهنگی دست و چشم و تعادل را بهبود می بخشد، در حالی که عضلات مرکزی بالا و پایین بدن را تقویت می کند.

شاید برایتان سوال باشد

آیا تنیس بهتر از باشگاه است؟ نتایج نشان داد که تنیس بازان از شاخص توده بدنی مطلوب تری برخوردار بودند و عملکرد بالاتنه و اندام تحتانی بهتری نسبت به ورزشکارانی داشتند که عادت به نگه داشتن راکت ندارند.

آیا تنیس روی میز سریعترین ورزش است؟

بدمینتون بر اساس سرعتی که پرنده می تواند بیش از 200 مایل در ساعت حرکت کند، سریع ترین ورزش جهان در نظر گرفته می شود. سرعت توپ تنیس روی میز به دلیل وزن سبک توپ و مقاومت هوا در بالاترین حد ممکن است به 60 تا 70 مایل در ساعت می رسد، اما به دلیل نزدیکی بیشتر بازیکنان، تعداد ضربات بیشتری در رالی ها دارد.

پینگ پنگ/تنیس روی میز در 30 دقیقه چند کالری می سوزاند؟

تنیس یک فعالیت با شدت بالا است. یک فرد (70 کیلوگرمی) می تواند به ازای هر 30 دقیقه بازی، 220 تا 295 کالری بسوزاند.

مهمترین مهارت در تنیس روی میز چیست؟

توانایی ضربه زدن مداوم به توپ پینگ پنگ روی میز مهمترین مهارت پینگ پنگ/تنیس روی میز است. هنگامی که یاد بگیرید چگونه توپ پینگ پنگ را کنترل کنید و مطمئن شوید که توپ پینگ پنگ روی میز باقی می ماند، بقیه بازی آسان می شود.

چرا پینگ پنگ اینقدر سرگرم کننده است؟

برای بازی کردن توپ به عقب و جلو، حداقل به صورت کنترل شده، به تجربه زیادی نیاز نیست. برخلاف ورزش‌های راکتی مشابه، مانند تنیس، پینگ‌پنگ خطاها را بیشتر می‌بخشد، به این معنی که در اوایل کار احساس موفقیت می‌کنید. بنابراین حتی به عنوان یک مبتدی، می توانید از بازی کردن لذت زیادی ببرید

10 مزیت برتر پینگ پنگ به طور خلاصه

بازی هماهنگی دست و چشم را بهبود می بخشد و هوشیاری ذهنی، تمرکز و استراتژی تاکتیکی را تحریک می کند. …

تیزبینی ذهنی را توسعه می دهد

عکس العمل سریع را بهبود می بخشد.

به مفاصل فشار نمی آورد.

کالری می سوزاند.

پینگ پنگ/تنیس روی میز برای درمان زوال عقل استفاده می شود.

ارتقای روابط اجتماعی

مغز شما را تیز نگه می دارد.

هماهنگی را بهبود می بخشد

منبع:

Ping Pong for Brain Health – Brain and Memory Health

بازگشت به لیست